Як зробити швидку кар’єру в наш нестабільний час: 7 порад на всі випадки життя
Хоча ситуація в економіці здається зараз похмурою, найближчі роки віщують кожному з нас багато хорошого.
Ось кілька порад, які допоможуть зробити хорошу кар’єру навіть у самі важкі часи».
Я б дуже хотів отримати ці поради на самому початку свого трудового шляху. Або щоб вони потрапили на очі моїм (і ваших) дітей, у яких все життя і кар’єра ще попереду.
1) Будь максимально корисним для свого начальника
Не працьовитим, улесливим або дисциплінованим – а саме «максимально корисним».
Адже саме начальник платить тобі гроші, звільняє або піднімає по кар’єрних сходах.
Що робити: Спостерігай за своїм босом і зрозумій, що він найбільше не любить робити. Після чого навчися це робити. Тим самим ти прибереш у свого начальника його найбільшу «головний біль». Це найочевидніший – але рідко ким використовується – спосіб підвищити свою цінність в очах керівництва.
2) Будь комунікабельним
Це велика рідкість у нинішню епоху «залипання в гаджетах».
Люди, особливо молодь, розучилися (хоча правильніше сказати – так і не навчилися) ефективно спілкуватися з іншими людьми.
Що робити: Дивись людям в очі, коли розмовляєш з ними. Відпрацюй впевнене рукостискання і гарну поставу. Будь привітний і доброзичливий. Уникай пліток і домислів. Завжди виконуй те, що пообіцяв зробити. Приходь на зустрічі вчасно (а ще краще – на 10 хвилин раніше).
* Прекрасно поминаю, що все це звучить більш ніж банальний. Однак, ці прийоми відмінно працюють на твою репутацію, піднімаючи твій авторитет у трудовому колективі.
3) Спочатку працюй багато (а потім розумно)
Якщо ти хочеш високо піднятися по кар’єрних сходах, то перші роки на своєму робочому місці викладайся на 150%.
Так ти «застолбишь» собі місце.
Але потім цього буде замало для зростання доходів. Тому що наступним етапом має стати отримання нової посади. Що вимагає зовсім інших навичок: тобі треба працювати головою, керувати людьми і надихати їх на трудові подвиги.
4) Не намагайся бути «кращим». Будь «єдиним»
Актриса Глорія Суонсон у свій час відмовилась від гонорару в 1 мільйон доларів за зйомки в новому фільмі.
Коли її запитали, чому вона відмовилася вона відповіла так: «Я не перша актриса, якій пропонують мільйон доларів. Але я перша актриса, яка відмовилася від мільйона».
Ця фраза відразу ж потрапила в заголовки преси, що і було її метою. Стати більш відомою і впізнаваною. Що сильно посприяло зростанню її наступних акторських гонорарів.
5) Навички презентації зробленої роботи
Для великих заробітків зовсім не потрібно бути самим розумним.
Але строго обов’язковим навичкою є вміння яскраво розповідати про виконану роботу. Бути відмінним, запам’ятовується і ефективним.
6) Не бійся робити те, чого ніколи раніше не робив
Берись за найважчі проекти – для твоєї кар’єри немає нічого більш цінного.
Якщо ти відмінно будеш справлятися із завданнями підвищеної складності, то роботодавці будуть за тебе битися (пропонуючи найвигідніші умови).
* За умови, що ти освоїш навик з попереднього пункту.
7) Роби, що повинен. І будь, що буде
В нашій кар’єрі і житті завжди буде багато моментів, які ми не зможемо контролювати. Наприклад, такі як: кризи в економіці, уповільнення галузі, прихід нових технологій, атака конкурентів і т. п.
Але якщо ми зосередимо свою увагу і зусилля) на те, що знаходиться під нашим безпосереднім контролем (тобто на виконання попередніх пунктів), то навіть «найважчі часи» стануть для нас «найкращими».